Mesto postupne prechádza k poskytovaniu služieb občanom digitálnou formou v súlade s informatizáciou verejnej správy. Týka sa to najmä prenesených kompetencií zo štátnej správy. Mesto a prislúchajúca samospráva má v kompetencii viacero služieb pre občanov, ktoré pre nich riešia otázku bezpečnosti, dopravy, životného prostredia, kultúry, vzdelávania a iných. Väčšina týchto služieb je zastaralého charakteru a nenesú v sebe žiadne prvky informatizácie, typickej pre 21. storočie. Informovanosť občanov je realizovaná v rámci modernej informatizácie prostredníctvom webovej stránky mesta. Aj preto mesto potrebuje začať v niektorej oblasti pre postupnú kompletnú transformáciu na charakter mesta typu SMART city. Pokým vo svete je premena miest na inteligentné samosprávy už dlhšiu dobu bežnou témou, na Slovensku sa realizuje iba priebežne a pomaly. Mesto Kežmarok sa preto snaží dobehnúť tieto trendy zo zahraničia. Na základe internej analýzy procesov informatizácie, zavádzania inteligentných riešení a budovania SMART city boli identifikované nasledovné riešiteľné oblasti:
- Verejné osvetlenie
- Priechody pre chodcov
- Parkovací systém
- Kamerový systém
- Manažment odpadov
Stavebné práce budú realizované podľa zmluvných podmienok FIDC "Žltá kniha".
Zákazka sa nedelí na časti nakoľko predstavuje jeden ucelený projekt smart technológií spočívajúci z viacerých inteligentných systémov, v ktorom sú na seba navzájom naviazané aktivity prostredníctvom smart technológií pričom hlavnú rolu zohráva jeden riadiaci /ovládací systém nastavených procesov.
Podrobné informácie viď v súťažných podkladoch.